Szafa w leśnym klimacie

    
    
           Miałam ostatnio okazję odnowić starą szafkę lekarską moich znajomych. Ciekawa, prosta forma, dużo półeczek, podwójne pionowe drzwiczki. Mieliśmy kilka różnych pomysłów na jej nowe oblicze, jednak ostatecznie stanęło na barwach natury i lasu, czyli zieleni połączonej z drewnem.



Najżmudniejszy był pierwszy etap prac - usuwanie kilku warstwy starej olejnej farby. Szczególnie ciężko szło z wewnętrznymi półkami. Ubrałam w tą robotę mojego tatę, i nawet on spocił się solidnie :).


Do malowania wybrałam farbę akrylową w kolorze butelkowej zieleni, bejcę - dąb rustykalny i matowy lakier akrylowy.


Korpus pomalowałam farbą, a wewnętrzne półki i listwy na drzwiczkach podkolorowałam bejcą i zabezpieczyłam lakierem. 
 

Efekt po bejcowaniu bardzo mnie zaskoczył. Z drewna wydobyła się bowiem jego piękna, rustykalna natura, która zdominowała cały charakter szafki. Teraz  kojarzy mi się z lasem, leśniczówką i ptaszkami :)


Takie zestawienie kolorystyczne jest naprawdę świetnie. Ociepla wnętrze, wyzwala pozytywną energię, działa bardzo łagodząco i relaksująco, prawie jak spacer po lesie. 
 


Z górnych drzwi wyjęłam ornamentową mleczną szybę, żeby drewniane półki były widoczne. W jego miejsce wstawię zwykłe szkło, choć korci mnie również metalowa siatka :). 



 




I jak Wam się podoba nowa wersja szafki, czy też macie skojarzenia z naturą i lasem?

Pozdrawiam Was serdecznie
Kasia













Komentarze

  1. Szafka wyszła wspaniale:)))jak najbardziej kojarzy się z naturą:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację - ta kolorystyka bardzo pasuje do szafki i kojarzy się z naturą. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MÓJ INSTAGRAM

Obserwatorzy