Rustykalny stolik z charakterem




      Zakładając bloga w ogóle  nie myślałam, dokąd mnie ta przygoda zaprowadzi. Tymczasem właśnie dzięki niemu nawiązałam ostatnio bardzo sympatyczną, internetową znajomość z Panią M, z którą łączy nas wspólna pasja, czyli zamiłowanie do staroci. Pani M powierzyła mi kilka swoich rodzinnych pamiątek, żeby przywrócić je do życia. Wyzwanie dla mnie tym większe, że mają one wartość sentymentalną

Na początek historia prostego, wiejskiego stolika.


  
  
Stolik stał długie lata w opuszczonym domu. Nazbierało się więc na nim sporo brudu, dlatego najpierw należała się mu porządna kąpiel. Potem został naszprycowany środkiem przeciw drewnojadom.


Następnie zeszlifowałam starą farbę i zaszpachlowałam dziurki. Niestety blat był  zjedzony okrutnie i to był poważny problem, ponieważ bardzo mi zależało, żeby blat zachować w naturalnej postaci, tzn. bez farby. Szpachlowanie nie wchodziło więc w grę, bo musiałabym zasmarować większość blatu.

 

Za poradą zaprzyjaźnionego stolarza użyłam szczotki drucianej, żeby nadać mu jeszcze bardziej "zrujnowanego" wyglądu. Plamy na blacie zniwelowałam używając bejcy. Całość zabezpieczyłam lakierem. Myślałam o użyciu oleju, jednak ostatecznie wybrałam lakier, żeby trochę wzmocnić nierówną powierzchnię.


Korpus pomalowałam farbą kredową w kolorze lnu i zawoskowałam, co podkreśliło jego rustykalny charakter.


Przedstawiam moją asystentkę Fifi - czyli najkochańszego pieska na świecie.



Blat jest jedyny w swoim rodzaju, na pewno będzie przyciągał uwagę :) Ja osobiście bardzo go lubię i dziury po kornikach wcale mi nie przeszkadzają. Wręcz uważam, że dodają mu uroku. Widać, że jest to stolik z przeszłością.
 



Mam nadzieję, że stolik będzie służył jeszcze długie lata i ucieszy oko właścicielki :)

Pozdrawiam serdecznie
Kasia

Komentarze

  1. Świetny stolik z duszą, a blat cuuudo. Właśnie chodzi mi po głowie aby zamienić w ławie szybę na taki styrany życiem, drewniany blat. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) przyznam Ci się, że ja jestem w tym blacie zakochana. Ciszę się, że jest nas więcej. Powodzenia przy Twoim stoliku :)Pozdrawiam

      Usuń
  2. Przepiękny ten stolik. Umiejscowiłaś go w cudnym miejscu. Bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ten ogród jest dla mnie magicznym miejscem, mogłabym w nim spędzić całe lato :)pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Jest piękny :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    https://dompodbialasowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie dziękuję, najważniejsze, że uratowany od zapomnienia :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MÓJ INSTAGRAM

Obserwatorzy