Stolik w stylu Art Deco

     
   
Fascynują mnie ostatnio meble Art Deco. Pociąga mnie ich wyrafinowane wzornictwo, szyk, elegancja, piękna forma, geometria. Są po prostu idealne. Pomyślałam, że warto byłoby spróbować swoich sił i odnowić jakiś mebel, który nawiązywałby do stylu Art Deco. 

Znalazłam odpowiedni egzemplarz do prób. Stary zniszczony stolik o bardzo ciekawej formie, która niejako od razu nasunęła mi pomysł na jego odnowienie. Postawiłam na głęboką czerń i złoto.


Blat w całości zaszpachlowałam, żeby pozbyć się małych pęknięć i zyskać jak najgładszą powierzchnię. Po wyszlifowaniu wszystkie ubytki były wypełnione. 


Całość pomalowałam czarną farbą akrylową. Natomiast podstawę, spodnią część blatu oraz ozdobne kule pomalowałam w kolorze złotym. W sumie użyłam aż trzech odcieni złota, żeby uzyskać zamierzony kolor, nie za jasny nie za żółty, ale taki jak w sam raz.

Najtrudniejszym wyzwaniem było zrobienie geometrycznego wzoru na blacie. Wykleiłam go używając taśmy papierowej i aplikowałam delikatnie cienkie warstwy złotej farby i  złotego lakieru, co dało ciekawy efekt przenikania.


Obawiałam się, że farba może podciekać pod taśmę, szczególnie że malowałam pędzlem. Na szczęście wyszło całkiem przyzwoicie i  wystarczyło zrobić tylko niewielkie poprawki. Niestety aparat przekłamał kolor złotego wzoru. W rzeczywistości jest znacznie ładniejszy.


Blat zabezpieczyłam lakierem z wysokim połyskiem, który dodał stolikowi elegancji. Nie jestem co prawda fanką połysku, ale myślę, że w tym przypadku to był dobry wybór. 





Ja jestem zadowolona z efektu, a Wy oceńcie sami, czy stolik przywodzi Wam na myśl styl Art Deco.

Przesyłam noworoczne pozdrowienia
Kasia


Komentarze

  1. Trudno uwierzyć że to ten sam stolik:)))piękny:))Pozdrawiam serdecznie i pomyślności w Nowym Roku życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Reniu i dla Ciebie również samych pomyślności. Ściskam mocno :)

      Usuń
  2. Wspaniale odmieniłaś ten stolik - jest w nim teraz taka dyskretna elegancja i dobrze, że jesteś z niego zadowolona. Pozdrawiam i życzę wielu udanych pomysłów w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna renowacja. Był stary rupieć jest ekskluzywny mebelek. Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, rzeczywiście teraz taki troszkę bardziej ekskluzywny się zrobił :)

      Usuń
  4. Bardzo podoba mi się przedstawiona powyżej renowacja. Stolik wygląda zdecydowanie lepiej w nowej odsłonie.
    https://echogames.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Elegancja i wyrafinowanie w jednym! Kto jeszcze uwielbia takie klasyczne akcenty?
    https://vikingpoint.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MÓJ INSTAGRAM

Obserwatorzy